Pasen: vier het feest mee!

Pasen met de Hervormde Gemeente Heteren - vier het feest meeDe veertigdagentijd is over de helft. Nog even en we vieren het Paasfeest! Vier je mee? Lees hieronder hoe en waar dat kan. Welkom, namens de opgestane Heer!

Vol ontzag en diepe verwondering gedenken we hoe de straf die ons de vrede aanbrengt, op Jezus neerkwam. Hoe het Zijn striemen zijn, die ons genezing brengen. (Jes. 53) Het Lam van God wast ons met Zijn eigen bloed schoon van schuld en straf. Wie in Hem gelooft, is voor eeuwig vrij en deelt nu al in het eeuwige leven!

Want wij hoeven de levende Jezus niet te zoeken in het graf, bij de doden (Luk. 24). Hij triomfeerde over de dood. De steen voor het graf moest weer worden weggerold, want Jezus leeft! En wie in Hem gelooft, staat met Hem op tot in eeuwigheid (Rom. 6)! Daarmee is Pasen misschien wel het absolute hoogtepunt van het jaar. Herdenkt en viert u mee? Vol ontzag, verwondering én blijdschap.

Dinsdag 27 maart: Paasviering
De drie kerken van Heteren organiseren samen een viering met als thema 'Hij is hier niet, want Hij is opgewekt'. Na de viering is er een gezamelijke broodmaaltijd. Alle bewoners uit Liefkenshoek én andere belangstellingen van harte welkom!
Locatie: Liefkensplein in Liefkenshoek
Aanvang: 17:00u

Woensdag 28 maart: bezinningsbijeenkomst
Een moment van bezinning in de stille week, aan de hand van schilderijen en teksten uit de Bijbel. Tussendoor zingen we met elkaar liederen. De bijeenkomst duurt ongeveer een half uur.
Locatie: Vluchtheuvel
Aanvang: 19:30u

Goede Vrijdag 30 maart: kerkdienst
Samen staan we stil bij het lijden en sterven van Jezus. We herdenken niet alleen met woorden, maar ook met de viering van het Heilig Avondmaal, zowel in de kerk als in Liefkenshoek.
Locatie: kerk en Liefkenshoek
Aanvang: 19:30u

Eerste Paasdag 1 april: kerkdienst
Jezus leeft! Samen vieren we Jezus' opstanding en brengen we de opgestande Heer de glorie in een feestelijke kerkdienst, inclusief koperen blazers.
Locatie: kerk
Aanvang: 10:00u

Eerste Paasdag 1 april: kerkdienst
Nog een moment om de opgestane Heer te loven en te prijzen, en stil te staan bij het grote wonder van Pasen!
Locatie: kerk
Aanvang: 18:30u

Heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem contact met ons op.

Pasen met de Hervormde Gemeente Heteren - vier het feest mee