Dominus Flevit-kerk

Hier de foto van de kerk met de naam Dominus Flevit (De Heere weent) waar het in de preek over ging. Daar moet de Here Jezus ongeveer gestopt zijn voor Hij Jeruzalem onder gejuich binnenreed.

Daar heeft Hij toen gehuild. Niet om Zichzelf, maar om Jeruzalem dat niets begreep van Gods plannen en verwoest zou worden zoals beschreven in Lucas 19:
41  En toen Hij dichtbij kwam en de stad zag, weende Hij over haar.
42  Hij zei: Och, dat u ook nog op deze uw dag zou onderkennen wat tot uw vrede dient! Nu echter is het verborgen voor uw ogen.
43  Want er zullen dagen over u komen dat uw vijanden een wal rondom u zullen opwerpen, u zullen omsingelen en u van alle kanten in het nauw zullen brengen.
44  En zij zullen u met de grond gelijkmaken en uw kinderen in u verpletteren. Ook zullen zij in u geen steen op de andere steen laten, omdat u het tijdstip waarop er naar u omgezien werd, niet hebt onderkend.

Op die plaats -ongeveer- heeft men deze kerk gebouwd in de vorm van een grote traan en in de hoeken vier grote kruiken, naar het woord van David uit Psalm 56:8 die vervolgd wordt door zijn vijanden en tot God bidt:
Ú hebt mijn omzwervingen geteld;
doe mijn tranen in Uw kruik.
Staan zij niet in Uw register?

Dominus Flevit-kerk