Gebedskring

De gebedskring is misschien wel de meest stabiele kring van onze gemeente, want zelfs in de zomer gaan we gewoon door. Stabiel maar hopelijk niet statisch!! We willen wel in beweging blijven, met groei in aantal nieuwe deelnemers, groei in onderwijs over gebed en actueel blijven wat betreft de gebedsonderwerpen. Daarom een ieder die eens een keer mee wil doen: elke 1e en 3e donderdag van de maand komen we bij elkaar. We beginnen om 19:15 uur zodat u na 20:00 uur weer thuis of elders kunt zijn.

Hoe verloopt zo’n bijeenkomst? Meestal beginnen we met zingen. Daarna lezen we een kort stukje uit de Bijbel en delen kort met elkaar wat ons daarin aanspreekt. Vervolgens kan een ieder gebedsonderwerpen inbrengen, uiteenlopend van persoonlijke zaken tot actuele gebeurtenissen, die op dat moment in het nieuws zijn. Ook wordt het kerkblad geraadpleegd voor gebedspunten; b.v. de zieken, activiteiten die op de agenda staan en de kerkenraad. Verder proberen we regelmatig te bidden voor het zendingswerk van Ingrid en Aziz in Spanje, het ziekenhuis van Rob en Anne-Marie in Haïti, en het opvangwerk van Fineke Janssen in Bolivia. En als ú gebedspunten heeft, mag u die ook aan ons doorgeven!

Vervolgens gaan we samen bidden, waarbij een ieder vrij is om dat in stilte of hardop te doen. We willen samen leren hoe God ons de weg wijst om te bidden naar Zijn wil. Soms kost het wel iets om werkelijk tijd en zin vrij te maken voor de gebedskring, maar toch blijkt elke keer opnieuw hoe God het zegent en hoe de kringleden er zelf door bemoedigd worden.

Kom gerust, vrijblijvend, eens langs en leer met ons dat bidden een kracht van God is.