Berichtje van Roekoe de Duif

Roekoe de Duif bij kindernevendienst Hervormde Gemeente HeterenRoekoe de Duif van Kerk in Actie vraagt aan de kinderen of het allemaal lukt met de spaardoosjes?! Hij komt donderdag tijdens het dauwtrappen ook nog langsvliegen.

Spaardoosje Roekoe de Duif bij kindernevendienst Hervormde Gemeente HeterenOp de kindernevendienst van 22 mei hebben alle kinderen kunnen horen over Isan en Ilana, 2 van de 50.000 vluchtelingenkinderen, die in een kamp in Griekenland wonen en wachten op een veilig plekje.

We knutselden een mooi spaardoosje in elkaar en als het goed is is dit knutselpakket ook onderweg naar de kinderen die er niet waren. We gaan met ons allen goed ons best doen om zoveel mogelijk te sparen voor Kerk in Actie die hulp biedt aan deze kinderen. Er was al een jongen die vroeg: "wat moet ik doen als mijn doosje vol is en ik nog steeds munten heb?" De motivatie zit er al goed in!

We hebben ook geluisterd naar een pakkend lied. Een aanrader om die thuis nog een keer te luisteren.
Doe het hieronder!

Bovenbouw

Bij de bovenbouw zongen we: "Ik wens jou een dak boven je hoofd"

Onderbouw

En voor de onderbouw het Rainbow-lied: "Kerken staan op tegen armoede"

Volgende week wordt bij alle kerkbladlezers ook het zendingszakje persoonlijk opgehaald voor ditzelfde doel. Zo helpen jong en oud mee om samen een mooie opbrengst te krijgen voor dit pinksterzendingsproject!